مطالب جالب در مورد زیبایی

مطالب جالب در مورد زیبایی

مطالب جالب در مورد زیبایی

مطالب جالب در مورد زیبایی

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


در گذشته برنزه کردن مخصوص فصل تابستان بود و برخی در این فصل به فکر تغییر رنگ پوست می‌افتادند و این کار به نظرشان کاری فاخر می‌آمد، اما کم‌کم این تغییر رنگ‌های فصلی، جای خودشان را به تغییر رنگ‌های دائمی دادند و حالا خیلی‌ها در پی آن هستند که در تمام طول سال برنزه باشند تا از این طریق زیباتر جلوه کنند؛ جلوه‌ای که به بهای از دست رفتن سلامتشان است. برنزه شدن زمانی اتفاق می افتد که پوست پرتوهای فرابنفش (که معمولاً اشعات UV نامیده می شود) را جذب کند. در واکنش به این اشعات، پوست ماده ای به نام ملانین تولید می کند که لایه بیرونی پوست را تیره می کند. با اینکه خیلی ها تصور می کنند که برنزه شدن ما را سالمتر نشان می دهد اما درواقعیت برنزه شدن نشانه این است که پوست آسیب دیده است. درست مثل مراحل اولیه سوختگی است.یک چیز را واضح بگوییم: چیزی به اسم برنزه شدن بی خطر وجود ندارد. وقتی زیر آفتاب می خوابید خودتان را در معرض مشکلات زیر قرار می دهید:

خرید لوازم آرایش

خرید لوازم آرایش ارزان

انواع عطر مردانه

انواع عطر

  • ایجاد لک روی پوست و پیری زودرس پوست
  • ایجاد سوختگی های دردناک
  • ایجاد سرطان پوست

راه های مختلف برنزه کردن:

  • خورشید: برنزه کردن با استفاده از خورشید برای تیره شدن پوست کم رنگ
  • برنزه کردن در محیط داخلی: با استفاده از نور مصنوعی به جای خورشید
  • برنزه کردن بدون خورشید: استفاده از یک رنگ و یا آرایش پوست
  • اعمال فیزیکی: تنبیه فیزیکی(مثلا با دست ضربه زدن تا زمانی که نشانه های مشخص پوست از بین رود).

 

آنچه برای آرایش برنزه نیاز داریم :

  1. پرایمر
  2. مرطوب کننده بر پایه متوسط
  3. رنگ کانتور گرم و برنزر
  4. هایلایتر و برجسته کننده قرمز مایل به صورتی
  5. سایه چشم قهوه ای و خاکستری مایل به قهوه ای و طلایی
  6. ریمل سیاه
  7. رژ لب براق
  8. فیکساتور آرایش

 

نگاهی به اصول اولیه

  1. آمادگی و اولویت :برای شروع آرایش برنزه اولویت با تمیزی پوست می باشد. ابتدا باید صورت را با یک پرایمر آبرسان پاکسازی کرد که پیشنهاد ما برای فصل گرما پرایمربر پایه نارگیل می باشد.
  2. چربی پوست : چرب کردن پوست برای داشتن آرایش بهتر لازم می باشد . برای این کار از پوشاننده مایع متوسط استفاده می شود اما اگر پوست چربی دارید به مقدار کمی از پوشاننده صورت استفاده کنید.

 

دستورالعمل های گام به گام آرایش برنزه کردن صورت :

  1. با استفاده از کرم برنزر به صورت گرما داده می شود.
  2. از یک کرم سرخ مایل به صورتی برای داشتن ظاهری طبیعی و شاداب استفاده می کنیم.
  3. از مایع برجسته کننده به قسمت بالای گونه ها, استخوان پیشانی,پل بینی و در امتداد لبه لب بالا اعمال کنید .
  4. همه چیز را با استفاده از فیکساتور شفاف تنظیم کرده و بپوشانید .
  5. جایی که خورشید معمولا به صورت شما اصابت می کند از برنزر خاکستری مایل به قهوه ای استفاده کنید.
  6. از سایه کرم برنزی در سراسر پلک چشم قرار دهید.
  7. برای پوشاندن چروک چشم از برنزر مات استفاده کنید.
  8. گوشه داخلی چشم را با یک سایه طلایی برجسته کنید.
  9. بالا و پایین پلک بالا چشم را با خط چشم قهوه ای تیره بکشید سپس با برسی نرم خط را از بین برده و سایه ایجاد کنید .
  10. با استفاده از سایه قهوه ای طلایی چین و چروک پلک چشم را تیره می کنیم.
  11. رنگ قهوه ای مایل به قرمز (برنزی)را در وسط پلک قرار می دهیم .
  12. ریمل مژه را با حرکت بالا و پایین اعمال کنید.
  13. به لب ها رژ لب قهوه ای یا زنگاری و به بالای لب رنگ برنزی براق میزنیم.در صورت تمایل می توان لب ها را با سایه قرمز آجری تقویت کنید.

 

مدل مو و لباس

یکی دیگر از نکات مهم در ارایش برنزی داشتن مدل مو و لباس مناسب می باشد.ار آنجا که این یک نگاه همه جانبه  است باید به همه چیز دقت کرد که با هم سازگاری داشته باشند.با این آرایش میتوان برای مراسم رسمی کت و شلوار یشمی پوشید و یا برای مهمانی و شام دوستانه می توان یک لباس سبز پسته ای یا آبی فیروزه ای به تن کرد .

5 راهنمایی برای آماده شدن برای تابستان

آرایش برنزی نوعی آرایش مناسب فصل تابستان و گرما می باشد.شما همچنین می توانید از راهنمایی های زیر برای آماده شدن و آرایش تابستانه نیز بهره ببرید.گرمای شگفت انگیز تابستان به سرعت در حال سپری شدن است. وقت آن رسیده است که لباس گرم ها را کنار گذاشته و فصل را با شن و ماسه بر روی پای ما و خورشید بر روی پوستمان سپری کنیم. انتقال از بهار به تابستان می تواند روی حیله و تزویر باشد، اما برنامه ریزی پیش رو می تواند به شما در آمادگیبرای تابستان و زمان مورد علاقه ی شما برای سال ها کمک کند. این 7 راهنمایی را برای کمک به آماده شدن برای بهترین تابستان زندگی خود دنبال کنید.

  1. روز آب گرم

تابستان معمولا به عنوان فصل برای اوقات فراغت درنظر گرفته می شود، اما حتی روزهای بی پایان در ساحل نیز می توانند هزینه های جبران ناپذیر داشته باشند. یک قرار ملاقات برای خودتان در آبگرم مورد علاقه خود بگذارید تا تابستان را با ماساژ و ماساژ جوان کننده و آرام شروع کنید. تابستان شما احتمالا پر از ماجراهایی در فضای باز، سفر، و فعالیت های ثابت است. زمانی برای یک مانیکور-پدیکور روشن،برنزه کردن, یک مدل موی جدید، یا سفید کردن دندان ها اختصاص دهید. با در نظر گرفتن وقت مناسب ,بدن خودتان را تسخیر کنید.

  1. لیست موسیقی تابستانی

آهنگ های تابستانی به زودی از طریق بلندگوهای شما پخش خواهد شد، اما چرا بعضی از علاقه مندی های قدیمی را در این فصل نیز از بین نمی بریم؟ سعی کنید دوستان را برای پیشنهادات و یا انجام برخی از تحقیقات برای ایجاد لیست موسیقی کامل در گروه های جدید جمع کنید . پیدا کردن موزیک جدیدی که دوستش دارید، و یا افزودن آهنگ های روزانه به لیستتان شادی را در زندگی شما به ارمغان می آورد و خاطرات ویژه ای را برای این تابستان فراموش نشدنی ایجاد می کند.

  1. برنامه ریزی غذایی

این عادت های جدید می تواند سخت باشد، به ویژه هنگامی که چیزی مانند ورزش یا خوردن سالم دارند. دستورالعمل های تازه و آسان به شما کمک می کند انرژی را به کار ببندید و شیوه زندگی سالمتری ایجاد کنید. رنگ های روشن و طعم های جدید می تواند دلهره آور باشد، اما بدن شما هنگامی که به ساحل می آید، از شما تشکر می کند. کوکتل های سرگرم کننده تابستانی یا کیک های صبحانه را امتحان کنید که منوهای تابستان را لذت بخش می کند.

  1. یک برنامه تابستانی بسازید

اگر بنابه دلایلی وقت شما پر است می توانید از یک برنامه فشرده استفاده کنید. درحالی که هنور خیلی وقت دارید بنشینید و برنامه ای ایده ال برای خود بنویسید مثلا مبلغی را برای این سفر رویایی کنار بگذارید یا شروع به پیدا کردن ساحل ایده آل خود کنید. اجازه ندهید که زمان از دست برود و رویاهایتان را دنبال کنید.

  1. از محصولات مراقبت از پوست طبیعی استفاده کنید

اگر شما وقت نکرده اید که به محصولات طبیعی پوستی نگاه کنید، چه چیزی مانع شما می شود؟ تابستان می تواند شکنجه بر روی پوست شما باشد. با استخر های پر از حرارت و کلر، هیچ کس نمی خواهد از لوسیون پر از مواد شیمیایی غیر ضروری و تحریک کننده استفاده کند. خودتان را به بعضی از کیفیت ها، محصولات طبیعی که برای شما و محیط زیست مناسب است، تسکین دهید. یک مرطوب کننده با یک رایحه میوه ای پیدا کنید و یا از کرم های ضد آفتاب با خواص تغذیه ای مانند آلوئه ورا استفاده کنید. از این کرم ها می توان زمان آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست نیز استفاده کرد.

شما می توانید از مطالب مفید مجله زیبایی ما دیدن نمایید.


 

همچنین خواندن مطالب زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

عوارض و آسیب های کم خوابی

روش های رفع چین و چروک صورت 

روش های از بین بردن بوی بد دهان

لب هایی زیبا

معرفی انواع براش صورت

شیک پوشی به سبک سلامتی

  • niloo beauty
  • ۰
  • ۰

آیا نکات ضروری برای انتخاب خودکار خوب را می دانید ؟

خودکار ابزار اصلی و همیشگی ما برای نوشتن و یکی از مهمترین ابزارها در بین لوازم التحریر است. از مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب خودکار خوب ، قطر نوشتاری، راحتی نگارش، شکل و طرح بدنه ، رنگ جوهر است که در انتخاب خودکار باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که انتخاب خودکار نامناسب می‌تواند باعث ایجاد درد در مچ دست و انگشتان شود.

  • ۰
  • ۰

خرید لوازم التحریر؛ لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان برای اول مهر

کم کم فصل مدارس هم در حال شروع شدن می باشد . بوی پائیز برای خیلی از پدر و مادر ها بوی خرید لوازم التحریر مدرسه را می دهد . در این میان والدینی هم هستند که فرزندشان می خواهد پا به کلاس اول بگذارد و از لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان برای اول مهر اطلاعات کافی ندارند.

  • ۰
  • ۰

چگونگی انتخاب عطر مناسب و معرفی انواع عطرها

انتخاب عطر یکی از مشکل ترین انتخاب هاست. هنگام خرید، دیدن و بوییدن انواع عطر ، واقعا گمراه کننده است.حتی گاهی اوقات پیش می آید که بعد از خرید عطر متوجه می شوید این عطر ، آن چیزی که می خواستید نیست یا ممکن است از پخش بوی بالایی برخوردار نباشد. در این مقاله به شما کمک می کنیم که اطلاعات خودتان را در موردانواع  عطر مردانه و انواع عطر زنانه و خرید ادکلن افزایش دهید .

  • ۰
  • ۰

کانسیلر چیست ؟

انواع کانسیلر و طرز استفاده از آن

کانسیلر همان طور که از نام آن (Concealer) پیداست یک وسیله آرایشی برای پوشش دادن عیوب پوستی است. کانسیلر نوعی فونداسیون فشرده با غلظت بالا است که قابلیت پوشش بالایی دارد و می‌تواند نقص‌های پوست مثل آکنه و قرمزی ناشی از آن، لک پوستی و گودی و سیاهی زیر چشم را تا حد زیادی پوشش دهد.

انواع کانسیلر

  •  کانسیلر مایع

کانسیلرهای مایع تنوع بسیار بالا و کاربردهای مختلفی  دارند. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست حساس و آکنه خیزی دارید، می توانید این نوع کانسیلر را امتحان کنید چون کانسیلرهای مایع کمتر داخل منافذ پوست نفوذ کرده و راه این منافذ باز می ماند کانسیلر مایع در دو نوع سنگین و سبک موجود است کانسیلرهای مایع  سبک برای پوشش های سطحی تر و کانسیلرهای مایع  سنگین برای پوشاندن لکه های پر رنگ تر مورد استفاده هستند. از جمله کانسیلرهای مایع مرغوب، کانسیلر MAC، LA Girl و Urban Decay را می توان نام برد.

  •  کانسیلر کرمی

کانسیلرهای کرمی برای کسانی مناسب است که پوست ترکیبی دارند این کانسیلرها انواع لکه را می پوشانند  برخی از آن ها برای پوشش قوی و برخی دیگر برای پوشش های سطحی تر طراحی شده اند .برای ماندگاری این محصولات نیز می توان روی آن ها از اسپری تثبیت کننده یا پنکک استفاده کرد.از جمله کانسیلرهای کرمی خوب می توان به کانسیلر NARS، کانسیلر Bobbi Brown و کانسیلر کرمی MAC اشاره کرد.

 

  • کانسیلر جامد

کانسیلرهای جامد که معمولا به صورت پن استیک در بازار وجود دارند، برای پوست های خشک و حساس طراحی شده اند. این کانسیلرها حالت پودری و مات داشته و برای پوشش متوسط تا قوی لکه ها و تغییر رنگ های روی پوست به کار می روند.از محبوب ترین کانسیلرهای جامد می توان به کانسیلر های Cay و Hourglass اشاره کرد.

 انواع کانسیلر و طرز استفاده از آن

چگونه بهترین کانسیلر را انتخاب کنیم؟

[caption id="attachment_6207" align="aligncenter" width="300"]کانسیلر چیست؟ کانسیلر چیست؟[/caption]

 

انواع کانسیلر و طرز استفاده از آن

محصول مناسب را بر اساس نوع پوست و مشکلات پوستتان انتخاب کنید. اگر پوست خشک دارید، نوع مایع مات آن را تهیه نکنید. زیرا خشکی پوستتان را بیشتر نمایان می کند.

اگر پوست چرب دارید، نوع کرمی یا استیکی نگیرید؛ زیرا موجب بسته شدن منافذ باز پوست و چرب تر شدن پوست می شود. اگر لک های قهوه ای، سیاهی دور چشم و یا قرمزی دارید، کانسیلر تا حدودی این مشکلات را می پوشاند. برای نواحی دور چشم توجه داشته باشید که حتما کانسیلریک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوستتان باشد. برای دیگر نواحی رنگ کانسیلر می تواند هماهنگ با رنگ کرم پودرتان باشد.

از کانسیلر چه رنگی استفاده کنیم ؟

-  کانسیلر زرد
این تن رنگ برای هر پوستی مناسب است. این کانسیلرها لکه‌های تیره را محو می‌کند. اگر می‌خواهید تیرگی اطراف چشم خود را بپوشانید از کانسیلر زرد استفاده کنید.

 

- کانسیلر نارنجی
برای افراد سبزه این کانسیلر بسیار مناسب است. هنگام خرید آن را در اطراف دهان تست کنید.

 

- کانسیلر سبز
این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست می‌باشد. اگر دارای لکه‌های قرمز مادر زادی هستید یا می‌خواهید جوش‌های خود را بپوشانید این کانسیلر مخصوص شماست.

 

- کانسیلر بنفش
کسانی که پوست صورتشان مایل به زرد است می‌توانند از این محصول استفاده کنند. لکه‌های کبودی روی صورت کاملاً با این کانسیلر محو خواهد شد.

 


انواع کانسیلر و طرز استفاده از آن

کانسیلر چه تفاوتی با کرم پودر  دارد ؟

کرم پودر که برخی به آن فاندیشن نیز می گویند، محصولی است که برای یکسان کردن رنگ پوست و پوشش دادن ناهمسانی های آن استفاده می شود. کرم پودر ها انواع مختلف دارند، می توانند مایع، جامد ، موس یا پودر باشند.

 کانسیلر یا تصحیح کننده رنگ نوع دیگری کرم است که برای پنهان کردن جای جوش، لکه های سیاه یا تیرگی های دور چشم استفاده می شود.

 کانسیلر خیلی به کرم پودر شباهت دارد اما از آن ضخیم تر است و می تواند لکه هایی را که کرم پودر نمی تواند پوشش دهد را پنهان کند.

کرم پودر روی کل صورت اعمال می شود تا رنگ پوست یکدست و یکسان گردد، اگر فقط می خواهید پوستی یکرنگ داشته باشید کرم پودر به راحتی این کار را برای شما انجام می دهد اما برای پنهان کردن لکه های ریزتر، کرم پودر به کارتان نمی آید. در این صورت کانسیلر مورد استفاده قرار میگیرد.

 کانسیلر وظیفه تصحیح کننده دارد و روی کل صورت زده نمی شود. فقط جایی که لکه یا جای جوش وجود دارد را کانسیلر می زنند تا ایرادات کوچک پوست برطرف شود.

 کانسیلر را قبل از کرم پودر می زنند. ترتیب استفاده کرم ها به این صورت است که ابتدا مرطوب کننده استفاده می شود ، سپس کرم پودر برای یکدست شدن سطح پوست و در نهایت کانسیلر روی لکه ها را می پوشاند و آرایش پوست را اصلاح می کند.

انواع کانسیلر و طرز استفاده از آن

[caption id="attachment_6208" align="aligncenter" width="300"]کانسیلر چیست؟ کانسیلر چیست؟[/caption]

 

انواع کانسیلر و طرز استفاده از آن

 نحوه درست استفاده از کانسیلر چگونه است ؟

  1. پوست خود را آماده سازی کنید :مانند روش‌های مختلف آرایش قبل از هرچیز باید صورت خود را بشویید و تمیز کنید، از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پس از آن از مرطوب کننده مناسب آبرسانی به پوست استفاده کنید. برای پاک کردن آرایش اطراف چشم از یک گوش پاک کن تمیز استفاده کنید و مواد باقیمانده از ریمل و خط چشم را بزدایید. کانسیلر اولین مرحله از آرایش شماست (البته اگر از تصحیح کننده رنگ استفاده نمی‌کنید) و باید روی پوست تمیز و نرم و آماده سازی شده مورد استفاده قرار بگیرد.

  2. سیاهی زیرچشم را پوشش دهید :از برس مخصوص کانسیلر استفاده کنید و آن را زیر چشم و روی نقاط تیره اطراف آن مثل گوشه چشم و اطراف بینی بزنید. البته این کار را با انگشت هم می‌توان انجام داد اما برس بهداشتی‌تر است، همچنین برخی برندها در بسته بندی خود برس و اپلیکاتور مخصوص دارند که می‌توانید آن را به کار ببرید. پس از زدن کانسیلر آن را محو کنید اما هرگز دور چشم را نمالید چون موجب آسیب به پوست می‌شود و البته پوشش آن را کاهش می‌دهد. تا نقطه زیرین مژه‌های پایین را کاملا پوشش دهید و جایی را خالی باقی نگذارید تا چشم‌ها حالت طبیعی خود را داشته باشند.

  3. آکنه و لکه‌های پوستی را پوشش دهید :علت عمده استفاده خانم‌ها از کانسیلر لک‌های پوستی، آکنه و جای آن و قرمزی ناشی از آن است. برای این کار کانسیلر را با برس یا اپلیکاتور روی هر نقطه مبتلا به صورت جداگانه بزنید سپس به آرامی کناره‌های آن را محو کنید تا مرزها مشخص نباشد. از لایه ضخیم کانسیلر استفاده نکنید چون آرایش شما را خمیری خواهد کرد، یک لایه نازک از پوشش کافی است. در صورت لزوم از لایه‌های دوم و سوم هم استفاده کنید. برای این کار از انگشت استفاده نکنید چون آلودگی دست شما وضع آکنه را بدتر خواهد کرد.

  4. کانسیلر را تثبیت کنید :پس از این که همه نقاط مبتلا به خوبی پوشش داده شد کمی از فونداسیون خود را بردارید و روی نقاطی که کانسیلر زده‌اید بمالید تا تثبیت شود. به جای این کار می‌توانید از پودر تثبیت کننده آرایش هم استفاده کنید. همه جای صورت را برس بکشید تا یکدست و تمیز شود.

 

 

 

  • niloo beauty
  • ۰
  • ۰

کرم پودر چیست و چه کاربردی درهنگام آرایش دارد  ؟

در این مطلب سعی داریم در مورد کرم پودر و کاربرد آن در هنگام آرایش صحبت کنیم لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

  • ۰
  • ۰

آیا می دانید کاربرد نمک درزندگی روزمره ما چیست  ؟

کاربرد نمک درزندگی روزمره ، نمک یکی از مهترین و اجتناب ناپذیرترین عناصر در زندگی ما است ، بطوریکه حتی اگر شما غذای مورد علاقه خود را بخواهید میل کنید ولی نمک نداشته باشد از خوردن آن صرف نظر می کنید . نمک ادویه ایی ارزان و ضروری برای غذاهایی که می پزید ، می باشد و ما در در زندگی روزمره برای مزه دار کردن غذاهایمان از آن استفاده می کنیم . آیا باور می کنید که نمک را می توان به عنوان جایگزینی مناسب در مقابل بسیاری از محصولات شیمیایی که هر روز از آن ستفاده می شود ، به کار برد ؟

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که می شود از نمک به عنوان یک ماده تمیز کننده استفاده کرد؟ اگر قبول ندارید مطالب ذیل را بخوانید تا از کاربردهای شگفت انگیز و جالب نمک مطلع شوید.

 کاربرد نمک در خانه داری و زیبایی

  1. رفع بوی پیاز و سیر :
    معمولا خردکردن پیاز یا سیر، بویآن  به راحتی از دستان شما برطرف نمی شود .اکنون ما یک راه سریع برای برطرف کردن این بو از دستان شما معرفی میکنیم .شما ابتدا باید دستانتان را خیس نموده و سپس با نمک دستانتان را به هم بمالید تا بوی زمخت پیاز و سیر به راحتی از دستان شما برطرف شوند .
  2. درمان جوش های صورت :
    شما می توانید جوش های صورت خود را با استفاده ازنمک درمان کنید . بدین صورت که ابتدا صورت خود را بشویید سپس مقداری نمک بر روی قسمت هایی که جوش  دارد  زده و با آب شستشو دهید .
  3. از بین بردن بوی کفش :
    بوی بد کفش هایتان در اکثر مواقع باعث خجالت شما می شود و هیچ راهی برای از بین بردن این بو نمیدانید. نگران نباشید، شما میتوانید فقط یک کیسه پارچه ای پر از نمک را در کفش هایتان قرار دهید. در عرض دو ساعت ، مطمئن باشید که حتما از نتیجه آن غافلگیر خواهید شد .
  4. درست کردن رنگ خانگی :
    فقط یک فنجان آرد را با یک فنجان نمک و آب مخلوط کنید. سپس چند قطره رنگ به این مخلوط اضافه کنید. رنگ خانگی شما آماده استفاده می باشد .
  5. خوشبو نگه داشتن اتاق :
    استفاده از نصف فنجان نمک و اضافه کردن چند گلبرگ رز به آن موجب خوشبو و معطر شدن هوای اتاق می شود . حتی می توانید ، بصورت مستقیم مخلوط نمک را بر روی یک پرتقال نصفه پوست کنده قرار دهید.
  6. برق انداختن سینک آشپزخانه :
    برای شوینده های گران هزینه نکنید. اگر میخواهید سینک آشپزخانه تان بدرخشد،آب لیمو و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید وسپس با این مخلط سینک آشپزخانه تان را بشویید. این یکی از کاربردهای مهم نمک است که شما را با نتیجه اش غافلگیر خواهد کرد .
  7. رفع ورم چشمها :
    بسیاری از ما ساعت‌ها پشت کامپیوتر می‌نشینیم و از این سیستم استفاده می‌کنیم که موجب ورم کردن چشم‌ها می‌شود، در این موارد برای از بین بردن ورم چشم ها تنها کافیست مشتی نمک را در آب ولرم حل کنید و با آغشته کردن پنبه‌ای به محلول و مالیدن آن اطراف چشم به فرونشاندن ورم اطراف چشم‌هایتان کمک کنید. نمکرطوبت اطراف چشم را گرفته و با کشیدن پوست از میزان ورم آنها می‌کاهد و پف چشم ها را از بین می برد.
  8. از بین بردن لکه‌های سخت :
    نمک به ما در از بین بردن بسیاری از لکه‌های سخت که بر لباس‌ها می‌نشیند، کمک می‌کند که از جمله آنها باید به پاک کردن لکه‌ خون بر لباس با استفاده از محلول نمک و آب سرد و پس از آن شستن لباس با صابون و آب گرم اشاره کرد. همچنین با استفاده ازنمک و آب داغ می‌توان لکه‌های عرق برجای مانده برروی لباس‌ها را از بین برد، همانگونه که می‌توان با ریختن لباس‌های سفید در آب نمک و جوش شیرین در حال جوش، سفیدی لباس‌ها را به آنها بازگرداند.
  9. نرمی پوست :
    با افزودن نمک به مقداری روغن زیتون و مالیدن آن بر روی پوست به مدت چند دقیقه می‌توانید لطافت را به پوستتان بازگردانید، افزون بر اینکه ورود نمک از طریق پوست گردش خون در بدن شما را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند .
  10. در مان زنبور گزیدگی :
    پس از درآوردن نیش زنبور محلولی از آب و نمک را به محل گزش زنبور اضافه و آن را به حال خود رها کنید .
  11. نگهداری میوه ها :
    معمولا پس از مدتی که میوه‌ها در یخچال باقی می‌مانند رنگ طبیعی خود را از دست می‌دهند، به ویژه درباره میوه‌هایی که نیمی از آنها خورده می‌شود و نیم دیگر باقی می‌ماند، در این صورت می‌توانید با تهیه محلولی از آب ونمک و آغشتن میوه‌هابه این محلول برای مدتی مانع تغییر رنگ و طعم آنها شوید .
  12. نگهداری شیر و از بین بردن تلخی قهوه :
    با افزودن یک قاشق چای خوری نمک به شیری که تازه خریداری شده می‌توانید مدت نگهداری آن در یخچال را افزایش دهید، همچنین می‌توانید با افزودن مقداری نمک به قهوه خود از تلخی آن رهایی یابید .
  13. نگهداری از شمعها :
    برای اینکه مانع ذوب شمع‌ها شوید، می‌توانید شمع‌های جدید خود را برای مدت دو تا سه ساعت در محلولی غلیظ ازنمک قرار دهیم تا دوام آنها در هنگام روشن شدن بیشتر شود.
  14. ضد عفونی کردن اسکاچ های آشپزخانه :
    اسکاج‌های آشپزخانه که به طور معمول برای شستشوی ظرف‌ها از آن استفاده می‌شود، محل تجمع بسیاری از باکتری‌هاست که یا به آن اصلا توجه نکرده‌ایم یا این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در حالی‌که به راحتی می‌توانید با تهیه محلول غلیظی از آب ونمک و قرار دادن اسکاج به مدت دو تاسه ساعت در آن، آن را ضد عفونی کنیم .
  15. کمک به پاک کردن هر چه بهتر بخاری :
    اگر مشتی نمک را روی شعله‌های بخاری بریزید، نتیجه حاصل از سوختن گاز شعله‌های نارنجی رنگ است که به کاهش دوده و دود کمک خواهد کرد .
  16. کاهش گلودرد و دندان درد :
    می‌توان با افزودن یک پیمانه نمک در یک چهارم فنجان حاوی آب ولرم و غرغره کردن آن به مدت ۲۰ ثانیه از دردهای دندان و گلوی خود بکاهید .
  17. تمیز کردن لک اجاق گاز :
    کمی دارچین و نمک را مخلوط کرده، روی لکه‌های تازه بریزید. پس از خنک شدن اجاق گاز، با پاک کردن نمک لکه‌ها هم پاک خواهد شد.
  18. ضدیخ لباس:
    در روزهای سرد زمستان کمی نمک به آبی که با آن لباس‌ها را می‌شویید اضافه کنید. با این کار لباس‌ها روی بند منجمد نمی‌شوند. می‌توانید بند را هم در آب نمک بیاندازید تا از چسبیدن لباس‌ها به آن جلوگیری کنید.
  19. تمیزکردن گل مصنوعی:
    برای تمیز کردن همه گلبرگ‌های گل مصنوعی در عرض یک دقیقه، گلها را در یک گالن در دار بریزید و یک فنجان نمک را هم به آن اضافه کنید، درِ گالن را ببندید و آن را خوب تکان دهید تا نمک، گرد و غبار را از روی گلبرگ‌ها پاک کند .
  20. تمیز کردن یخچال :

برای تمیز کردن یخچال نیازی به مواد شیمیایی و بوگیرها نیست. مواد غذایی و طبقات یخچال را بیرون آورید. مقداری نمک را داخل تقریبا 4 لیتر آب گرم حل کنید و با استفاده از یک اسفنج داخل یخچال را تمیز کنید. نگران خط افتادن یخچال نباشید چون این محلول ساینده نخواهد بود.

  • niloo beauty