مطالب جالب در مورد زیبایی

مطالب جالب در مورد زیبایی

مطالب جالب در مورد زیبایی

مطالب جالب در مورد زیبایی

  • ۰
  • ۰

چگونگی انتخاب عطر مناسب و معرفی انواع عطرها

انتخاب عطر یکی از مشکل ترین انتخاب هاست. هنگام خرید، دیدن و بوییدن انواع عطر ، واقعا گمراه کننده است.حتی گاهی اوقات پیش می آید که بعد از خرید عطر متوجه می شوید این عطر ، آن چیزی که می خواستید نیست یا ممکن است از پخش بوی بالایی برخوردار نباشد. در این مقاله به شما کمک می کنیم که اطلاعات خودتان را در موردانواع  عطر مردانه و انواع عطر زنانه و خرید ادکلن افزایش دهید .

عطر چیست و انواع عطر کدامند ؟

[caption id="attachment_6265" align="alignnone" width="300"]چگونگی انتخاب عطر مناسب و معرفی انواع عطرها چگونگی انتخاب عطر مناسب و معرفی انواع عطرها[/caption]

عطرها از 78 الی 95 درصد الکل طبیعی به علاوه اسانس‌های روغنی ساخته می‌شوند. این‌که در هر عطری میزان اسانس روغنی به‌کار رفته چقدر باشد، اسامی مختلفی به عطرها می‌دهد که خوب است شما هم با آن‌ها آشنا شوید تا موقع خرید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.
پرفیوم‌ها : پرفیوم‌ها بهترین و بادوام‌ترین نوع رایحه‌ها با 22درصد اسانس روغنی هستند.
ادو پرفیوم‌ها : بعد از پرفیوم‌ها، ادوپرفیوم‌ها قرار می‌گیرند. این گروه با داشتن 15 الی 22درصد روغن‌های معطر رتبه دوم را به‌دست می‌آورند.
ادوتویلت‌ها:  این دسته8 تا 15درصد اسانس روغنی دارند.
ادکلن‌ها:  برای مردان استفاده می‌شود تنها حدود 4درصد روغن دارند.
ادوفرش‌ها:  رقیق‌ترین عطرها اصطلاحا ادوفرش نامیده می‌شوند که 3درصد اسانس روغنی دارند و به کار آن‌هایی می‌آیند که دل‌شان می‌خواهد عطرشان بسیار ضعیف و ملایم باشد. هرچقدر میزان اسانس روغنی یک عطر بیشتر باشد قیمتش هم بیشتر و ماندگاری‌اش زیادتر خواهد بود.برای همین با توجه به استفاده‌ای که از عطرتان می‌کنید یکی از دسته‌های بالا را انتخاب کنید. معمولا برای مهمانی‌ها دسته اول و دوم گزینه‌های بسیار مناسبی هستند، به‌خصوص آن‌هایی که دوست ندارند عطرشان را به همراه‌شان ببرند و مجددا تجدیدش کنند. برای استفاده‌های روزمره و محیط‌های کاری، از ادوتویلت‌ها و ادوفرش‌ها استفاده کنید که رایحه‌های رقیق و ملایمی دارند. امروزه ادوپرفیوم‌ها و ادوتویلت‌ها، بیشترین تولید خودشان را دارند. چون آدم‌های امروزی بیشتر از هر چیزی خواستار ماندگاری هستند و هردو این موارد ماندگاری نسبتا بالایی دارند.

نگهداری از عطر چگونه است ؟

بعد از استعمال عطر از محکم بسته شدن درش مطمئن شوید. شیشه عطرها را در جاهای گرم یا در معرض نور خوشید قرار ندهید. این کار باعث از بین رفتن بخش زیادی از بوی عطر و در عین حال تیره شدنش می شود. به همین خاطر است که خیلی از تولیدکنندگان عطرها شیشه های تیره یا مات را برای عطرشان انتخاب می کنند.

عطر مناسب خودتان را انتخاب کنید

سعی کنید عطری را انتخاب کنید که انگار برای شما ساخته شده است، عطری که با آن احساس راحتی کنید. به اینکه این عطر روی بدن فلان دوست یا آشنا خوش بوست اکتفا نکنید. عطرها را حتما باید روی بدن خودتان امتحان کنید. پوست هر کسی، میزان خشک یا چرب بودنش و حتی رایحه شخصی هر فردی با دیگران متفاوت است . وقتی برای خرید عطر به فروشگاهی می روید، آن عطر را روی بدنتان اسپری کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. معمولا بعد از 10 دقیقه عطرها خودشان را نشان می دهند و می توانید تشخیص بدهید برای شما مناسب هستند یا نه  . اما هستند عطرهایی که در یک ساعت اول چندان دوست داشتنی به نظر نمی رسند و تازه بعد از گذشت یک ساعت خودی نشان می دهند. سعی کنید برای خرید عطر اصلا و ابدا عجله نکنید.

از تمام محصولات وابسته به عطرتان استفاده کنید

اگر دقت کرده باشید به خصوص عطرهایی که توسط کمپانی های معروف تولید می شوند معمولا داخل جعبه هایی هستند که سایر محصولات مثل لوسیون و ژل حمام یا دوش هم درونشان قرار گرفته است. برای اینکه همیشه بوی خوبتان به قوت نخستین لحظات استفاده از عطر باقی بماند می توانید موقع استحمام از ژل دوش یا حمام این محصولات استفاده کنید.
بعد از استحمام، لوسیون همان محصول یا اسپری را مورد استفاده قرار دهید. در نهایت هم ادوپرفیوم تان را روی بدن اسپری کنید و مطمئن باشید که این رایحه تا استحمام بعدی به خوبی روی بدنتان باقی خواهد ماند. به خاطر داشته باشید برای استفاده از لوسیون خوب است که از پاها شروع کنید. زیرا عطر لوسیون رو به بالا می رود و خیلی خوب روی بدن
می نشیند.

عطرهای گرم، عطرهای سرد

معمولا بیشتر افراد تعریف ساده عطر گرم و سرد را می شناسند؛ می دانند عطرهایی که در آنها رایحه شکلات یا چوب صندل یا ادویه های شرقی به کار رفته باشد عطرهای گرم به حساب می آیند و عطرهایی که در آنها رایحه لیمو و نارنج یا هندوانه به کار رفته باشد عطرهای خنک هستند. برای فصل های سرد باید از رایحه های گرم استفاده کرد و برای فصل های گرم از رایحه های سرد.

چگونه عطر تقلبی را تشخیص دهید؟

عطرهای تقلبی معمولا شیشه‌های نامرغوب و کدری دارند. چاپ روی شیشه و جعبه معمولا کمرنگ و با نمونه اصل آن متفاوت است و محتویات شیشه به طرز عجیبی غیرعادی به‌نظر می‌آید(مثلا خیلی پر رنگ هستند).
اگر در اینترنت عکس نمونه‌های اصل را ببینید به راحتی می‌توانید با نمونه‌هایی که فروشنده‌ها به شما نشان می‌دهند مقایسه کنید و انتخاب درستی داشته باشید. اگر عطر شما تقلبی باشد می‌تواند علاوه بر پوست به ریه‌ها نیز آسیب بزند. علائمی مثل خارش گلو و بینی، عطسه، آبریزش بینی و سرفه می‌تواند نشان‌دهنده مشکل‌دار بودن عطرتان باشد. از طرف دیگر افرادی که آلرژی دارند یا به بیماری‌ها و مشکلات تنفسی مثل آسم دچار هستند باید بسیار مراقب خودشان باشند.

نکات کاربردی

  • برخی افراد عطری مخصوص خود انتخاب و استعمال می کنند. بدین ترتیب هر زمان، کسی بوی آن عطر را استشمام کند، یاد آن ها می افتد.
  • عطر را به پشت گردن اسپری کنید تا هر وقت که به موهای تان دست کشیدید بوی عطر بلند شود.
  • اگر به هر دلیلی از مصرف مستقیم عطر یا ادکلن خوش تان نمی آید، از شامپو بدن معطر و لوسیونی با بوی مشابه استفاده کنید.
  • هرکسی، محدوده ای از بو برای خود دارد که تقریبا به اندازه درازای دست است. هیچ کس نباید بوی شما را حس کند مگر اینکه وارد این محدوده شود.
  • مچ دست ها را به هم نمالید. چون گرمایی که ایجاد می شود عطر را از بین می برد.
  • نگران فاسدبودن عطرها نباشید اولا که عطر بین 5 تا 12 سال تاریخ انقضاء دارد. ثانیا عطرهای فاسد دو رنگ
    می شود و روی عطرها لایه ای از روغن نقش می بندد.

می توانید از دیگر محصولات لوازم آرایشی سایت ما دیدن فرمائید .


بهترین ها در فروشگاه نیلوفر

 

خواندن مطلب زیر را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه هایی برای خرید عطر

 

  • ۹۷/۰۶/۱۳
  • niloo beauty

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی